Türkiye’de En Çok Satılan Otomobiller Belli Oldu: Tesla Model Y Bu Ay Zirveyi Kaptırdı

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD), temmuz ayına ilişkin sıfır otomobil ve hafif ticari araç satışı istatistiklerini paylaştı. Böylelikle 2025’in yedinci ayında en çok satan otomobiller gün yüzüne çıkmış oldu.
Peki ODMD verileri ne diyor? Türkiye’de en çok satan otomobiller hangileri oldu? İşte detaylar…
Renault | 64.578 |
Toyota | 42.155 |
Volkswagen | 42.043 |
Fiat | 40.473 |
Hyundai | 35.658 |
Peugeot | 34.066 |
BYD | 29.284 |
Opel | 24.797 |
Skoda | 23.359 |
Citroen | 22.533 |
Yukarıdaki tablo, 2025 yılının ilk yedi ayında en çok binek otomobil satışı yapan markaları gözler önüne seriyor. Tabloya baktığımızda Renault’un zirvede olduğunu görüyoruz. Fiat’ın dördüncü sıraya düştüğü listede en dikkat çeken marka, BYD. Sosyal medyada yerden yere vurulan BYD, Türkiye’de en çok satan yedinci marka konumuna yerleşmiş durumda.
Renault Megane Sedan | 5.276 |
Tesla Model Y | 4.706 |
Fiat Egea Sedan | 4.105 |
Renault Clio HB | 3.136 |
BYD Seal U | 2.889 |
Fiat Egea Cross | 2.730 |
Togg T10X | 2.720 |
Toyota Corolla | 2.492 |
Toyota C-HR | 1.884 |
Ford Focus | 1.702 |
Yukarıdaki tabloya baktığımızda ortalığı karıştıracak sonuçlar görüyoruz. Bu bağlamda; acayip iyi bir fiyatla satılan Renault Megane Sedan, Temmuz 2025’te en çok satan araba oldu.Toyota C-HR ise dikkat çeken bir çıkış yaptı. Sosyal medyada ağır linç yiyen BYD SEAL U listenin beşinci sırasında yer alırken Renaul Clio ile Fiat Egea Sedan, uzun zamandır zirvenin gerisinde.
Türkiye’de hangi yıl, hangi ay kaç araç satıldı?
ODMD’nin paylaştığı verilere göre temmuz ayında 108 bin 718 adet otomobil ve hafif ticari araç satışı gerçekleştirildi. Bu rakam geçtiğimiz yılın verilerinden yüzde 14,5 fazlaydı. Öte yandan; Haziran 2025’te araç satışlarında yılın rekoru kırılmıştı, bu rekorun gerisinde kalındı. ÖTV düzenlemesine ilişkin haberler, bu durumun yaşanmasını sağlamış gibi görünüyor.
Toplam kaç otomobil satıldı?
ODMD, temmuz ayında 84.195 adet otomobil satıldığını açıkladı. Bu veriyi geçtiğimiz yılın aynı dönemi ile kıyasladığımızda yüzde 14,7’lik artış yaşandığını görüyoruz.
A segmenti (Hyundai i10, Kia Picanto…) | 2.300 | 2.678 |
B segmenti (Renault Clio, Peugeot 208…) | 145.595 | 166.928 |
C segmenti (Ford Focus, Fiat Egea…) | 318.343 | 298.779 |
D segmenti (Volkswagen Passat, Volvo S60…) | 83.355 | 51.081 |
E segmenti (Maserati Ghibly, Porsche Taycan…) | 18.489 | 14.222 |
F segmenti (Audi A8, BMW i8…) | 4.116 | 2.663 |
Yukarıdaki tablo, Türkiye’nin kaderinin değişmediğini gözler önüne seriyor. Düşük vergi diliminde olan C segment otomobiller, Türkiye’de çok tercih edilmeye devam ediyor. Vatandaş, vergiden kaçınmaya devam ediyor. Ancak D segment otomobillere olan ilgi de ciddi anlamda artmış durumda.
Fiat Egea Sedan | 58.983 |
Renault Clio | 50.891 |
Renault Megane | 40.077 |
Toyota Corolla | 31.610 |
Togg T10X | 30.093 |
Fiat Egea Cross | 25.958 |
Chery Tiggo 8 Pro | 22.875 |
Hyundai i20 | 21.645 |
Chery Tiggo 7 Pro | 21.272 |
Nissan Qashqai | 19.132 |
Kaynak: 1, 2