Nissan Qashqai e-POWER, Yakıt Verimliliği ile Öne Çıkıyor

Nissan Qashqai e-POWER, ADAC’ın Ecotest testinde 5,4 lt/100 km yakıt tüketimi elde ederek segmentinin en verimli modellerinden biri oldu.
Nissan Qashqai’nin yeni e-POWER motor sistemi, Almanya merkezli otomotiv tüketici kuruluşu ADAC tarafından gerçekleştirilen Ecotest testinde 5,4 litre/100 kilometre yakıt tüketimi elde etti. Bu sonuç, önceki model ile karşılaştırıldığında yaklaşık %15 daha düşük bir değer sunarak, Qashqai e-POWER’ı segmentinin en verimli otomobillerinden biri haline getiriyor.
ADAC’ın test prosedürü, laboratuvar testleri ile dinamik sürüş testlerini bir araya getirerek, gerçek sürüş koşullarını yansıtan yakıt tüketim değerleri elde etmeyi amaçlıyor.
Yeni nesil e-POWER sistemi, özellikle Avrupa otoyol hızlarında (130 km/s’ye kadar) yakıt verimliliğini artırmaya yönelik olarak geliştirilmiştir. Bu sistem, emisyonları WLTP ölçüm standardına göre 116 g/km’den 102 g/km’ye düşürerek %12’lik bir iyileşme sağlamaktadır. Bu başarı, Qashqai e-POWER’a 4 üzerinden 4 yıldız kazandırmıştır.
Düşük yakıt tüketimi ve 55 litrelik yakıt deposu sayesinde, WLTP standardına göre menzil 1.222 kilometreye ulaşmaktadır. Ayrıca, ADAC, yeni e-POWER sisteminin daha sessiz çalıştığını da belirtmiştir. 130 km/s hızda ölçülen ses seviyesi, Nissan verilerine göre 5,6 dB azalmış olup, bu durum Qashqai e-POWER’ı tam elektrikli araçlarla benzer bir sessizlik düzeyine ulaştırmaktadır.
Yeni sistemle birlikte bakım aralıkları da 15.000 km’den 20.000 km’ye çıkarılmıştır. Bu değişiklik, toplam sahip olma maliyetini azaltma hedefi taşımaktadır.
Qashqai e-POWER, geleneksel hibrit sistemlerin aksine, benzinli motoru yalnızca elektrik üretimi için kullanmaktadır. Bu üretilen elektrik, elektrik motorunu çalıştırarak tekerlekleri döndürmektedir. Sonuç olarak, sessiz ve akıcı bir sürüş deneyimi sunulmakta, anında tork ile hızlı tepki sağlanmaktadır. Şarj etmeye gerek kalmadan elektrikli araç benzeri bir deneyim yaşatmaktadır.
Yeni 5’i 1 arada e-POWER güç aktarma organı, elektrik motoru, jeneratör, inverter, artırıcı ve azaltıcıyı entegre bir yapıda bir araya getirmektedir. Ayrıca tamamen yeniden tasarlanan 1.5 litrelik turbo motor, Nissan’ın geliştirdiği STARC yanma teknolojisini kullanarak motorun termal verimliliğini %42’ye çıkarmaktadır. Bu durum, motorun düşük hızlarda daha sessiz ve verimli çalışmasını sağlamaktadır.
Gelişmiş ProPILOT sürüş destek sistemi, çok şeritli yollarda daha akıllı bir sürüş deneyimi ve çevre takibi sunmaktadır. Yeni Nissan Qashqai e-POWER, Temmuz 2025 itibarıyla İngiltere’nin Sunderland kentindeki üretim tesisinde üretimine başlanacaktır.