İtalyanların Yarısı Araçlarını Yenilemeyi Tercih Etmiyor

Danışmanlık şirketi Simon-Kucher, İtalyanların araçlarını yenilememe nedenlerini araştırdı. Çoğu tüketici mevcut araçlarını daha uzun süre kullanmayı planlıyor.
Danışmanlık şirketi Simon-Kucher, İtalyanların araçlarını yenilememe nedenlerini inceledi. Yapılan ankete göre, İtalyanların büyük bir kısmı mevcut otomobillerini daha uzun süre kullanmayı düşünüyor.
Corriere Della Sera’nın aktardığına göre, bu eğilim mevcut araç filosunun yaşlanmasına yol açabilir.
İtalya’daki tüketicilerin %52’sinin satın alma gücünde bir düşüş yaşadığı belirtiliyor. Bu durum, araç fiyatlarının artmasına ve piyasalarda durgunluğa neden oluyor.
Alixpartners tarafından yapılan bir rapora göre, 2019-2024 yılları arasında Avrupa’daki popüler marka araçların fiyatları %40 ile %70 arasında artış gösterdi. Aynı dönemde ortalama ücretler ise yalnızca %12 oranında arttı.
Bu maliyetlerin, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilediği vurgulanıyor.
Simon-Kucher’in verilerine göre, Avrupalı sürücüler, diğer ülkelerdeki tüketicilere göre %15 daha fazla fiyat hassasiyeti yaşıyor.
İtalyan hizmet ve fiyat karşılaştırma şirketi Facile.it’in anketine göre, İtalyanların %65.5’i araç seçiminde birincil kriter olarak fiyatı, %48.6 ile yakıtı ve %38.6 ile işletme maliyetlerini dikkate alıyor.
İtalya’da Çin markalarının da büyüme eğilimi gösterdiği ifade ediliyor. Ancak katılımcıların %43’ü Çin menşeli bir otomobil kullanma olasılığını değerlendirirken, kalite, güvenlik ve satış sonrası hizmetler konusundaki endişelerini dile getiriyor.
Temmuz ayında Çinli otomobil üreticisi BYD, İtalya’daki satışlarda yerli marka Alfa Romeo’yu geride bıraktı.
Alım gücündeki düşüş ve fiyat artışları, ikinci el araç piyasasını da etkiliyor. Araç sahipleri, araçlarını değiştirmek için ikinci el piyasasına yöneliyor.
ACI’nin Auto-Trend bültenine göre, temmuz ayında ikinci el araç sahipliği bir önceki yılın aynı ayına göre %4.4 artış gösterdi. Bu artış, otomobillerde %3.9, motosikletlerde ise %6 olarak kaydedildi.
Temmuz ayında tescil edilen her 100 araca karşılık 226 adet ikinci el araç satıldığı gözlemlendi. Bu, sıfır araç pazarının iki katı büyüklüğünde bir satış oranı anlamına geliyor.
Ocak-temmuz ayları arasında ise her 100 sıfır araca karşılık 196 adet ikinci el araç satışı gerçekleşti.