Türk Mallarına Olan Talep Artışı Siparişleri İki Katına

Ozon Global, Türk mallarına olan talebin artmasıyla birlikte sipariş sayısını neredeyse iki kat artırdı. Şirketin müşteri tabanı da önemli bir büyüme gösterdi.
Ozon Global’in aktif müşteri tabanı yıllık 9,5 milyon kişi artarak 63 milyona ulaştı. Müşterilerin platformu daha sık tercih etmesiyle birlikte, ortalama bir tüketici artık Ozon’da yılda neredeyse 34 sipariş veriyor; bu da geçen yıla göre kişi başına 9 ek sipariş anlamına geliyor.
2025 yılının üçüncü çeyreğinde şirket 667,8 milyon sipariş teslim etti ve bu, yıllık %80 artış gösterdi. Ozon Global müşterilerinin Türk mallarına olan talebi de önemli bir artış gösterdi. Üçüncü çeyrekte pazar yeri müşterileri, geçen yılın aynı dönemine kıyasla Türkiye’den neredeyse iki kat daha fazla ürün sipariş etti.
Şirket, bölgesel odaklı stratejisiyle lojistik altyapısını büyütmeye devam ediyor. 2025 yılının üçüncü çeyreğinde depo alanları 4 milyon metrekareye yükseldi ve sipariş teslim noktalarının sayısı 78 bini aştı. Ozon’un teslim noktalarının %45’i, nüfusu 50 binden az olan şehir ve köylerde yer alıyor; böylelikle, her 10 siparişten 4’ü küçük şehir ve köylere teslim edildi.
Ozon Global, güçlü lojistik altyapısıyla desteklenen çok kategorili bir pazar yeri konumunda. Şirket; Kazakistan, Ermenistan, Belarus, Rusya, Kırgızistan, Özbekistan, Azerbaycan, Gürcistan, Çin ve Türkiye’de faaliyet göstermektedir. Platformda, kitaplardan giyime, gıdadan sağlık ürünlerine kadar 20’den fazla kategoride 370 milyondan fazla ürün bulunmaktadır. 63 milyon aktif müşteri, Ozon Global’in gelişmiş dağıtım ağı sayesinde siparişlerine kolayca ulaşırken; bu altyapı aynı zamanda 600 binden fazla girişimcinin Rusya ve BDT ülkelerinde ürünlerini satmasına imkân tanımaktadır.